Muat Turun 1,000 Hartanah Lelong Ini Sekarang:

PENTING!! Sila buat pengesahan email anda, periksa peti inbox email anda, jika tiada periksa peti spam.

Tuesday, April 9, 2013

Dimana Tempat Lelong?

Salam Satu Malaysia....

Terima kasih kerana masih setia dengan blog ini... Untuk hari ini saya akan berkongsi dengan anda Dimana Tempat Lelongan


Mungkin ada yang tahu yang lelong ni akan diadakan di Mahkamah... Tahukah anda saya pernah berjumpa beberapa orang klien saya yang memberitahu bahawa lelongan ini hanya diadakan di hotel atau pejabat pelelong sahaja dan tidak pernah tahu pasal lelongan di mahkamah... 

Namun, ada juga yang tahu tentang lelongan mahkamah tapi tak tahu pula tentang lelongan di pejabat pelelong atau hotel.... Apa yang pasti, kita hanya mengetahuinya apabila diberitahu atau mendapat tahu dari orang lain.

Sebenarnya setiap orang adalah sama. Sama juga seperti saya, saya pada mulanya tidak pernah tahu lansung apa itu lelong dan bukan sahaja tidak tahu tempat dan lokasi diadakan lelongan ini.

Serba sedikit tentang permulaan saya. Saya mengenali Kerjaya lelongan ini pada pertengahan tahun 2010. Pada masa tu saya tengah buat kerja Part Time merangkap Full Time iaitu Banci Penduduk 2010. 

Segalanya bermula masa tengah buat banci, apabila saya bertemu dengan seorang kenalan baru, dan dari kenalan baru itu telah menemukan saya dengan sahabatnya yang menjadi titik tolak kepada permula saya mengenali hartanah lelong. 

"There is no Business Like The Auction Business."

Ini adalah ayat yang selalu disebut-sebutkan... atau dalam bahasa melayunya Tidak Ada Perniagaan Seperti Perniagaan Lelongan. Ayat yang cukup mudah tertapi memberikan makna yang cukup mendalam.

Sebenarnya susah juga saya nak terangkan dengan lebih jelas. Apa yang boleh saya kongsikan, hartanah lelong adalah sesuatu yang unik dan lain dari yang lain. Bagi saya, tidak ada perniagaan yang lebih hebat daripada pernigaan ini. Bagi saya la....

Mengapa saya berkata bergitu? Sebab dari bidang hartanah lelong membawa satu berubahan yang cukup besar bagi saya. Berubahan yang bukan sahaja dari dalaman tertapi juga dari luaran. Sesiapa yang pernah mengenali saya lebih awal mungkin lebih tahu.

Saya sebenarnya tak mahu cerita tentang diri saya.... Disini saya nak sharekan dimana tempat diadakan lelong.... Rasa macam lari tajuk pulak...

Dibawah ni saya kongsikan beberapa gambar suasana lelong yang pernah saya ambil masa lelong... 

Lelongan Di Hotel
Lelongan Di Pejabat Pelelong
Lelongan Di Pejabat Pelelong
Lelongan Di Hotel
Lelongan Di Dewan Seminar
Lelongan Di Luar Mahkamah
Lelongan Di Ruang Pameran
Sorry kalau gambar semua dari belakang.... Mana la tahu kalau-kalau lentak gambar yang nampak muka tak pasal-pasal ada orang marah pulak...

Jika anda lihat, lelong bukan hanya dibuat di satu tempat saja. Ada yang dibuat di mahkamah, hotel, pejabat, dewan, dan lain-lain. Kepelbagaian tempat ini bergantung kepada jenis lelongan, siapa yang melelong, dan sebab dilelong. 

Sebenarnya masih banyak lagi tempat lelongan, lebih-lebih lagi dalam bandaraya Kuala Lumpur yang mempunyai lebih dari 100 Pelelong sama ada dari individu secara persendirian atau dari syarikat yang berdaftar.

Ok...Sekian Perkongsian saya untuk hari ni....

Op.. lupa nak kongsi Senarai Hartanah Lelong Terkini Malaysia Percuma.... rasanya anda mungkin dah tahu, tapi kalau anda belum tahu boleh Klik Gambar di bawah atau Klik Sini :

 

P/S : Jika anda ada ulasan, jawapan, soalan atau komen sila tinggalkan dibawah. Mungkin anda boleh kongsikan dengan saya dan pelawat blog ni.

P/S : Untuk melihat senarai hartanah lelong terkini sila KLIK SINI.


Untuk Pertanyaan Hubungi :
Muhd Firdaus_010-344 3058

0 comments:

Post a Comment

Dapatkan Update Terkini :

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

P/S: sila semak email anda (inbox/bulk/spam) untuk mengaktifkan perkhidmatan ini. Terima Kasih.
note: You will receive a verification message once you submit this form. FeedBurner will activates your subscription to "Rumah Murah" once you respond to this verification message. Thank You.
Commercial Real Estate Cash Flow Funding System
How To Buy Commercial Real Estate With No Cash Or Credit. Learn The Secrets Insiders Never Share. Create A Cash Flow Of $25,000+ Within 90

PERHATIAN :

Anda tidak dibenarkan mengeluar-ulang mana-mana bahagian artikel, ilustrasi dan isi kandungan blog ini dalam apa juga bentuk dan dengan apa juga cara sama ada secara elektronik, fotokopi, mekanik, rakaman atau lain-lain media sebelum mendapat izin daripada saya terlebih dahulu.

Namun bergitu, anda dibenarkan untuk berkongsi apa sahaja artikel, ilustrasi dan isi kandungan blog ini dengan SYARAT meletakkan sumber link seperti contoh dibawah :
Sumber dari
: www.mdauction2u.com

Saya juga ingin mengingatkan, segala strategi yang digariskan dalam blog ini mungkin tidak sesuai bagi sesetengah individu dan tiada jaminan untuk memberikan sesuatu keputusan. Saya secara khusus tidak bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerugian atas risiko, peribadi mahupun sebaliknya, yang berlaku akibat secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi daripada apa juga kandungan daripada blog ini.

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More